zaterdag, januari 13, 2007

Verjaardag

Het huis is spic en span. Bijna alle gerechten gemaakt.

Vorig jaar had ik bijna 30 mensen te gast. De kosten waren inclusief verplicht trakteren op het werk, ruim 100 euro.

Dit jaar een bescheiden gezelschap, zelf gebakken appeltaart. Kosten: ruim 50 euro.

Maar eerlijk, is eerlijk. Vandaag tijdens het zwoegen in huis en in de keuken, vroeg ik me af, wat is mijn uurloon, waar doe ik het voor?

Het antwoord is natuurlijk simpel, ik doe het, zodat ik meer geld achter de hand heb, financiele vrijheid. Rust in de knip.

6 opmerkingen:

  1. voor als ik het maandag mocht vergeten, nu alvast "gelukkige verjaardag" - zonder een gevoelige snaar te willen raken : hoeveel winters ?(ik weet wel, dat vraag je niet aan een dame, maar ben toch een beetje nieuwsgierig).

    Groet. Marie B.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik wens je gezegend en gezond levens jaar toe weer een jaartje ouder samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een fijne verjaardag!.

    Waar doe je het voor...mmmmm...lijkt wel alsof je niet echt "zin" hebt in zo'n soort verjaardag - of dat nou met veel of weinig geld is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Allemaal hartelijk dank.

    @Citroenvlinder, Het klopt,zoals gewoonlijk zie je de dingen scherp. Ik heb geen zin in het verjaardag vieren. Vorig jaar uitgebreid gevierd. Dit jaar niet.
    Te druk, met mantelzorg, reorganisatie.
    Gelukkig ook leuke dingen, zoals gisteravond een onverwachte uitnodiging van een vriend om te komen eten. Heerlijk ontspannen.
    Vanmiddag ongeveer 7 familieleden en twee vrienden geweest. Aanstaande dinsdagavond verwacht ik nog een aantal vrienden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een fijne verjaardag!Proost!

    Geniet ervan.

    Groetjes Bloem

    BeantwoordenVerwijderen