zaterdag, januari 06, 2007

Volgende week aan het werk

De vrije weken zitten er weer op, volgende week aan het werk.

Ik heb het gemist, dat ik het laatste halfjaar geen enkele week vrij ben geweest. De ene week die ik vrij was, ging op aan de installatie van de keuken. Nu voel ik me weer topfit en ik zie er beter uit. Ik heb de weken thuis leuk gevonden. Eindelijk eens die dingen gedaan die al lang lagen.

Hoezo er beter uit zien? Vandaag was ik op de nieuwjaarsbijeenkomst waar een groep vrienden altijd bij elkaar komt. Tenminste dat was een traditie van vele jaren, tot dit jaar. Ik heb geen enkele moeite gespaard. De kapper heeft mijn haren in topconditie gebracht, gisteravond heb ik mijn gezicht voorzien van een stoombad, masker, massage, peeling, noem maar op.

Iedereen was er, behalve..... Shit, shit. Bah en nee nu nog even geen ander.
Alhoewel. Op de weg terug ben ik langs zijn huis gereden. Het licht brandde er volop. Ik heb niet aan- en ook niet opgebeld. Ik ben terug naar huis gegaan.

Nu ik er nog steeds perfect uitzie, kan ik vanavond uit gaan. Vind ik dat leuk? Zal ik een vriend bellen? ....... Ik ga er nog even over nadenken.
Zal ik nu na het debacle eens flink gaan uitpakken? Maar ik ben tijdelijke relaties zo zat.

7 opmerkingen:

  1. hoi ik heb een vraagje, ik lees op jou site dat je ook eerst een beleggingshypotheek had. en nu een andere vorm hebt genomen? ik heb gedeelte hybride hypotheek en gedeelte aflosvrij.

    Wat is verstandig om te nemen?
    ik lees zoveel dat ik zelf dacht aan gedeelte aflosvrij belastingtechnisch met annuiteiten hypotheek?

    groetjes Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Bloem, Bij de hybride hypotheek kun je kiezen of je wilt sparen of beleggen en een deel aflossingsvrij. Soms is zelfs alledrie mogelijk. Het spaardeel is prima. Je spaart voor een aantrekkelijke rente en dat is prima. Alleen dat beleggingsdeel en mogelijk ook nog in combinatie met levensverzekering, dat is alleen winstgevend voor de verkoper van dat beleggingsdeel.

    Ik had een beleggingshypotheek, maar ik kon met een telefoontje er een annuiteitenhypotheek van maken.
    De beleggingsverzekering is toen uitgekeerd. Dat had ik kunnen gebruiken als aflossing op het huis.

    Over de verplichte levensverzekering wil ik dit kwijt. Ik heb geen verplichte levensverzekering. Immers, wanneer er iets met mij gebeurt is er voldoende overwaarde op mijn huis voor de nabestaanden. Met de huidige levensduurverwachting van relaties, je eigen verwachtingen ten aanzien van stijging van inkomen, inflatie, kun je stellen, dat je over 10 jaar voldoende ruimte hebt in je inkomen om mogelijke klappen op te vangen, tenzij de huizenmarkt inklapt, maar zit die mogelijkheid er in?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dank je voor je advies, ik ga eens bellen met mijn bank hoe en wat ik kan doen.want ik lees zoveel dingen over beleggingshypotheek dat je daar beter een andere vorm voor kan gaan nemen.Trouwens nog de beste wensen voor 2007 en ik blijf met veel plezier je weblog lezen.

    Groetjes Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Let op met die beleggingsverzekering! Afkoop levert vaak maar bar weinig op. Dit komt omdat de kosten in de eerste jaren worden verrekend. Vaak is het beter om de verzekering premievrij te laten maken maar wel door te laten lopen.


    groeten, Cleo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Cleo, dat dacht ik ook, niet afkopen maar gewoon stilzwijgend laten doorlopen. Dat gaat niet. De voormalige Amev, nu Fortis ging daar niet mee akkoord, bovendien moest ik dan maandelijks nog een behoorlijk bedrag voor risico, kosten en andere zakkenvullerige bedragen betalen. Ik ging er nog verder op achteruit.

    @Bloem, ga ook meedoen met die massa en procedeer tegen deze toestanden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. om jullie even op de hoogte houden, vandaag contact gehad met VEH in mijn situatie is beste om alles te laten zoals ik het heb.aflossen kan altijd op het aflosvrije gedeelte doen.En ik heb ook een levensverzekering ( heb een gezin) vandaar.gedeelte spaar waar ik mee aflos en door de hybride hypotheek blijkt alles belastingtechnische voordelig voor ons uit te pakken. ze zeiden dat we alles goed hadden geregeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Bloem, heel goed, er gaat niets boven het adviseurschap van de Vereniging Eigen Huis. Dat heb ik ook gedaan.
    Ze maken niet zoveel reclame. Het aankloppen bij de VEH is een iets hogere drempel dan bij bijvoorbeeld de hypotheekshop of je eigen bank.
    100% betrouwbaar.
    Prima gedaan. Goed advies,om op het aflossen op het aflosvrije deel.

    BeantwoordenVerwijderen