zondag, februari 18, 2007

Beleggingsfonds ASN Bank

Afgelopen vrijdag trof ik een brief in de bus, met reclame voor de ASN-beleggingsfondsen.
Behalve over de bekende ASN groenfondsen las ik ook informatie over het ASN Milieu & Waterfonds, met een gemiddeld rendement van 21% per jaar. Het lijkt me een sympathiek fonds, van de ASN en het goede doel.

Bovendien is instappen tot mei gratis met een minimum inleg van € 500 en als cadeau de dvd "An unconvinient Truth".

Surfen bij Morningstar en ASN leert me, dat het fonds belegt in voor mij onbekende "kleine en middelgrote bedrijven". Gezien de koersontwikkeling lijkt het me een beter fonds dan de andere IT-fondsen waar Google deel van uit maakt.
Eigenlijk ben ik wel enthousiast en denk ik dat ik in februari € 500 stort in dit water- en milieu fonds.
Eind februari verwacht ik 12% meer salaris over de maanden januari en februari, dus het moet makkelijk lukken. Ondertussen heb ik nog een week om er rustig over na te denken.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen