vrijdag, februari 02, 2007

Did the paid their mortgage?

Nou nee, dat deden ze niet. 1/3e deel betaalden ze af en dat deel was voor 80% te danken aan de inzet van de man.

Een stel op leeftijd waarvan de vrouw wat leuke dingen deed en de man de kostwinner. Een ouderwets huwelijk eigenlijk.

De winstpunt helemaal aan het einde van het tweede jaar was, dat de vrouw tot het inzicht kwam hoe moeilijk het was om geld te verdienen. Dat ze daar nooit bij stilgestaan had. Ze kreeg begrip voor haar man en al het werk wat hij verzette. Eindelijk focuste ze op hun zaak: "Sieraden verkopen". De man was aan het einde van het tweede jaar vooral moe. Zijn kleine zeilboot en sportauto had hij verkocht.

Wanneer het stel twee jaar had geconsuminderd, hadden ze net zoveel kunnen aflossen als ze nu hebben gedaan.

5 opmerkingen:

  1. fijn dat je het even beschrijft wat er in de aflevering gebeurt.Heb digitale tv dus geen bcc 2. thanks.

    Groetjes Bloem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Bloem, ik heb ook geen digitale televisie. Een vriend van me heeft dat wel.
    Nu ga ik vanaf mijn werk, daar eten, blijf wat praten en kijk om 9 uur een uur tv. Daarna praten we nog wat en om kwart voor 11 ben ik thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond vooral die vrouw stuitend "verwend" en van links naar rechts dwarrelend.

    Die man was notabene zwaar ziek geweest, maar hij deed al het werk en ook nog al het extra werk.

    Ook leverde hij zijn boot en zijn sportauto in.

    Ik vond haar een ontzettend tuthola met een focus van 0,0.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch een hele leuke serie. Maar je moet er anders naar kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Citroenvlinder, wanneer ik het tegen huisvrouwen heb over inkomen, vaste lasten enz, word ik vaak vragend aangekeken. Er wordt beweerd, andere dingen zijn toch veel belangrijker. Ze hebben wel gelijk, maar echt ze hebben geen enkel idee. Dat gevoel had jij en ik ook bij die vrouw. Even een Reiki cursus volgen in een ander land. Pfff... Ze snapte er niets van, pas aan het eind werd ze een beetje wakker.

    BeantwoordenVerwijderen