woensdag, februari 07, 2007

Een onverwachte extra uitgaaf


Na het gedoe over de vorig jaar nieuw aangeschafte buitenboordmotor die ik nooit heb zien hangen aan de boot, omdat die al binnen 12 uur er vanaf gestolen was, had ik het onderwerp zeilboot maar voor gesloten gehouden.

Maar al eerverleden jaar heb ik toegezegd om een nieuw dekzeil voor de boot aan te schaffen, na diverse leveranciers om prijsopgave te hebben gevraagd. Volgens deskundigen kon ik beter niet zelf aan deze klus kon beginnen, bovendien zou de jachthaveneigenaar er een maken, voor ook nog eens de laagste prijs.

Afgelopen week kreeg ik bericht dat het dekzeil nu eindelijk bijna klaar was. Vandaag is het zover. Het is een mooi dekzijl geworden, maar het kost € 735,00. Kreun.

Ik zal dit bedrag afboeken van het gespaarde resultaat van het voorgaande jaar. De besparing zal ik dit jaar zoeken in een week vakantie op die boot en niet elders op vakantie gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen