maandag, februari 05, 2007

Hypotheekpraat

Misschien is het een beetje flauw, en niet aardig van me, maar toch wil ik dit vertellen, omdat vanavond ook Tros Radar, aandacht schonk aan tussenpersonen die hypotheken verkopen:

De hypotheker die vorige week een uur lang aan tafel onder het genot van een kopje koffie zijn hypotheken aanprees, vroeg twee dagen later per e-mail of ik zijn offerte had bekeken en of ik nog vragen had.

Ik schreef: " Goedemiddag,

De hypotheekberekening vind ik niet voordeliger dan ik nu heb. De enige reden dat deze voordeliger is, komt omdat deze aflossingsvrij is gemaakt. In werkelijkheid is deze duurder. Bij de Fortis is de huidige aanbieding 4,7% 15 jaar vast.

U vertelde me dat ik niet voordeliger uit zou zijn bij de VEH, maar momenteel is de rente bij de VEH is momenteel 4,5% 10 jaar vast.
De verzekering waar u het over heeft voor WAO en WW wordt niet overal aanbevolen.
De kosten voor deze verzekering voor een luttele € 16,00 per maand zijn € 192,00 per jaar en over 30 jaar € 5.760,00. Dat is erg lang en erg duur om die verzekering te nemen.

Ik heb me aangemeld via Hypotheekpraat. Helaas bent u er niet in geslaagd om mij een voordeliger hypotheek aan te bieden. Ik zie de € 150,== met belangstelling tegemoet.
Ik wens u veel succes met de verkoop van hypotheken.

Met vriendelijke groet,
Opnieuw Beginnen.

Ik heb geen reactie gekregen, ik had het ook niet verwacht.

Wat heb ik wel gedaan?
Een e-mail aan de AFM, de SP, en het CDA geschreven.
Vooral die extra hypotheek van € 60.000 stoorde me en ik wilde de AFM vertellen over die consumenten kredieten, die worden opgedrongen.

Ik had nu met het oog op de formatie misschien ook nog de PvdA en CU een e-mail moeten sturen, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt, mijn e-mail. Tros Radar en de Vereniging Eigen Huis kunnen dat veel beter.

Ik verwacht een boze reactie van Hypotheekpraat. Ten slotte heb ik een offerte aangevraagd. Ik zie wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen