zaterdag, februari 17, 2007

Interieuradvies

Vanmorgen heb ik een uur professioneel interieuradvies gekregen.

Ik had enkele problemen met de verwarming in de keuken, de afwerking rondom en het grote grijze wandmeubel waar ik niet uitkwam.

Ik ben razend enthousiast, ze heeft me voor 1 uur tarief, geldbesparende adviezen gegeven, voor zowel de keuken als de wandkast.

Natuurlijk ontkom ik niet aan geld uitgeven, maar de oplossingen waren zo simpel, mooi en effectief, dat ik ze beslist wil gaan uitvoeren.

De verwarming in de keuken is het probleem. Ik heb een uitsparing in de U-vormige keuken gelaten, omdat de convector-verwarming daar achter zit. Een plintverwarming vind ik geen oplossing, omdat die meestal onvoldoende verwarmen, bovendien zit daar ook een ventilator bij, die behalve dat die herrie geeft, ook extra electriciteti verbruikt.

Haar oplossing is op een trolley, een open kastje met planken laten maken door de Keukenconcurrent. Eigenlijk een tafeltje, met daaronder planken op wielen. Op deze manier blijft het open.

Aan de linkerkant van de keuken heb ik een prachtig afwerklatje. Ik had altijd gedacht, ok, aan de linkerkant, maar de rest gewoon afgewerkt met tegeltjes. Nu die afwerklat er zit, vind ik hem zo mooi, dat ik hem in de hele keuken wel zo wil hebben, maar dat gaat achteraf niet meer, doordat deze geplakt is aan een aluminium frame.
Haar oplossing: Aan de rechterzijde ook een afwerklat en tegen het raam aan tegeltjesmozaiek.
Ik vertelde haar, dat ik dat vermoedelijk zelf moest doen, omdat de klus te klein is om dit door een tegelzetter te laten klaren. Ik herinner me dat de vorige keer, dat er tegels gezet moesten worden, de tegelzetter boos was, dat hij voor zo'n kleine klus langs moest komen. Hij mopperde op me.

Omdat ik de keuken mooi vind, is het heel goed mogelijk, dat ik keukenkastjes aan elkaar laat smeden en in de voorkamer laat plaatsen. Dit wordt dan mijn nieuwe dressoir.

Ik denk dat de werkzaamheden in de paasvakantie plaats zullen gaan hebben.

2 opmerkingen:

  1. tegels plakken kan je echt zelf hoor. zeker als het een klein stukje is , ik heb zelf alles getegeld mozaiksteentjes hartstikke makkelijk. lijm erop matje tegels erop laten drogen en afvoegen.
    groetjes patsie. gewoon doen. lekker zelf, ik heb heel veel eer van mijn werk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Geeft me moed om het ook te proberen. Het is in mijn geval:
    tegeltjes aan de achterzijde, met een theedoek er boven kapot slaan met een hamer.
    Vervolgens de stukjes in mozaiek vorm vastlijmen.
    Met grijze voeg afwerken. Waarom grijs, vroeg ik? Omdat dat minder snel vuil wordt.
    Ik heb nog even de tijd om na te denken.

    BeantwoordenVerwijderen