zondag, februari 04, 2007

Mijn eerste interview

Mijn eerder geschreven interview is eindelijk afgelopen weekend gepubliceerd. Gelukkig werd deze goed bevonden.

Twee weken terug heb ik weer een stel geinterviewd, maar nog steeds het interview niet geschreven. Toch, nu het vorige interview gepubliceerd is ben ik toch wat rustiger. De drempel is wat lager geworden. De complimenten heb ik vandaag geïncasseerd.
Aanstaand weekend moet het volgende interview klaar zijn en verstuurd naar de redactie. Alhoewel de zenuwen wat minder door mijn lijf heen gieren, vind ik het een spannend iets.

Een interview is lastiger dan een log. Op een log word ik niet afgerekend. Ik kan schrijven over wat ik belangrijk vind. Bij een interview moet ik me verplaatsen in de mensen die ik heb geïnterviewd. Ik blijf op de achtergrond, behalve wanneer ik een vraag opschrijf die ik heb gesteld.

Afgelopen zomer heb ik tijdens mijn vakantie een cursus schrijven gevolgd. Ik ben geen ster-schrijver, maar schrijven is voor mij een leuke uitdaging.
Waar ik momenteel wel een ster in ben is de dingen voor me uit schuiven. Geen 15 minuten werkjes voor mij. Nee, voor me uitschuiven. Hetzelfde geldt voor schoonmaken. Nu ik 9 uur werk per dag, maak ik 's avonds nauwelijks schoon, maar meestal op de woensdagmorgen en in het weekeinde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten