vrijdag, februari 23, 2007

Moestuin maatschap

Gisterenavond hebben we "De Moestuin Maatschap" een inventarisatie gemaakt van de hoeveelheid zaden in voorraad en aan de hand van de brochure van Boerenbond / Welkoop besloten wat we gaan uitproberen.

Het water loopt me nu al in de mond van al die heerlijke biologische groenten die me te wachten staan en ik hoop dat we nog lange tijd kunnen genieten van al die heerlijkheden op de historische familiegrond.

Komende zomer wordt geteeld:
Chinese boontjes, Zomer en winter peen, Stoksnijbonen, Stoksperciebonen, Spruiten, Krulsla, Chinese kool, 2 soorten sla, tuinbonen, zomerprei, uien, stampeulen, knolselderij, ijssla, boerenkool, raapstelen, courgette, pompoenen, bleekselderij, peultjes, aubergine, koolraap, pastinaak, wortelpeterselie, kroten, bieslook, selderij, dille, kervel, peterselie.

Verder zijn er nog de standaard groenten, fruit en bloemen:
Tomaten, komkommers, druiven, bramen, rabarber, lathyrus.

Mogelijk dat ik ook nog een rij groene snijbiet in mijn eigen achtertuin kweek.

Alles in het kader van:
"Reduce your outgoings and maximize your income"
of tewel, "Verminder je uitgaven en maximaliseer je inkomen".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten