zaterdag, februari 03, 2007

Rommelmarkt

Vandaag heb ik met veel spullen op de plaatselijke rommelmarkt gestaan. Al langere tijd had ik de behoefte om eens flink op te ruimen. Veel spullen zijn nauwelijks verkoopbaar op Marktplaats en Ebay.

Goede spullen, allemaal...

De plaatselijke rommelmarkt was in een wijkgebouw elders in de stad. De kosten zijn € 7,00 voor twee tafels en een stoel. Bezoekers moeten € 0,50 per persoon betalen om binnen te komen.

Spullen gaan voor minder dan een appel en een ei weg. Kleding die ik van te voren zorgvuldig had nagekeken, bleef liggen. Ik heb overwogen om de kleding na afloop naar de kringloop te brengen. Ik zag, dat iedereen met de spullen bleef zitten. Er was te veel aanbod en te weinig vraag.
Van doorgewinterde rommelmarktverkopers hoorde ik dat elders in de stad ook een Rommelmarkt was.
Slechts 1 verkoper heeft voor 75% alles verkocht en dat was de man die een eigen bedrijf heeft en kerstpakketten verkoopt. Alle, vooral eetbare spullen die hij over had uit de kerstpakketten verkocht hij ver beneden kostprijs. Ik heb 1 flesje balsamico azijn voor € 0,50 gekocht.
De wat luxere spullen, zoals glazen en schalen verkocht hij ook voor een habbekrats.

Aan het einde van de middag ben ik ook nog even naar de andere rommelmarkt in het andere wijkgebouw geweest. Ook daar was de verkoop beneden de maat. Daar zeiden ze dat het kwam door de bingo en andere festiviteiten in dat wijkgebouw.

Bij het tafeltje van de Stichting Zwerfdier heb ik een ouderwetse Pede snijbonenmolen gekocht voor € 2,50. Uit de moestuin komen aanstaande zomer vast weer veel snijbonen. Snijbonen zijn prima in te vriezen. De geur en smaak blijven beter behouden dan volgens andere groenten, aldus de moestuinexperts.

Ik heb het liefst verse groenten en momenteel heb ik volop prei, prei en nog eens prei, met niet te vergeten selderijknollen. Geen ramp hoor die prei. Ik werk rustig 1 kilo naar binnen met wat geraspte kaas en gehakt. Wanneer de snelkookpan op druk is, kookt hij binnen 8 minuten ook de donkergroene stukken gaar.

Ik heb nog niet uitgerekend, hoeveel de opbrengst van vandaag is, maar het is vooral weinig. Niet de moeite waard. De volgende keer breng ik de spullen maar naar de rommelmarkt voor het goede doel.......

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen