donderdag, februari 15, 2007

Snel rode bonen recept.....

Regelmatig ben ik bij " De Turk" te vinden om alle soorten bonen in te slaan. Die bonen die eerst 12 uur in het water moeten zwemmen, en daarna door mij in de snelkookpan in 10 - 15 minuten gaar gekookt worden. Precies een kilo kan gekookt worden in de snelkookpan. Nog handiger is de hooikist, waar ze zoveel uur in moeten liggen.

Na het koken verdeel ik de hoeveelheid in 3 zakken en zo heb ik altijd bonen op voorraad.

Gisteravond heb ik rode bonen gegeten, aangevuld met ui, gehakt, tomatenpuree, appel en sinaasappelsap.

Erg bijzonder was het niet, maar bij mij staat, snel, gemakkelijk, voedzaam, energierijk, gezond en voordelig toch bovenaan. Dit eten had alles in zich.

Zelfs op mijn vrije dag kwam ik pas om kwart over 6 thuis, van de film Blood Diamond en een uur later, om kwart over 7 ging ik op weg naar een supergezellige afspraak met een lange, knappe man. De minpunt op de terugweg, was dat ik tijdens het rijden over een 4-baans weg, naar links keek en me afvroeg, waarom die auto al zo snel vaart aan het minderen was. Als ik voor me had gekeken, dan had ik die eenden gemist. Ik heb vrijwel boven op mijn remmen gestaan, terwijl achter me een sliert auto's reed.

1 opmerking:

  1. Lange knappe man....en dan bonen eten! Dat vind ik durven! :)

    BeantwoordenVerwijderen