vrijdag, februari 16, 2007

Time management

Vanmiddag lees ik een e-mail dat er vanavond nieuwe shops online komen.

Aan het begin van deze week heb ik afgesproken om vanavond bij mijn broer te eten. Als hij niet ergens anders eet, dan eet hij " soep met brood".

Al vaker heb ik het mysteryshoppen aan mij voorbij laten gaan, omdat ik niet tijdig achter de pc zat.

Ik heb gekozen voor een half uur eerder weg van de zaak, om kwart over 6 aan tafel bij mijn broer en om kwart over 7 naar huis, om tijdig achter de pc te zitten. Ik heb hem beloofd, om hierna nog langs te rijden om een kop koffie te halen, maar wat zei hij: "Je hebt rust nodig, je bent zo gestressed " Je doet te veel, je moet minder dingen gaan doen.

In mijn beleving heb ik al door veel dingen een streep gezet. Ik heb meerdere sociale contacten, vrienden een beetje verslonsd, door te kiezen voor werk, familie, schrijven.
Aan de andere kant weet ik dat ik nog beter en strakker georganiseerd te werk moet gaan. Sinds ik 4 x 9 in plaats van 4 x 8 uur werk, weet ik dat ik een nieuw ritme van werk en vrije tijd moet opstellen. Het zou al een flink deel schelen, wanneer de zomertijd het hele jaar door zou duren. 's Avonds langer licht, betekent ook 's avonds makkelijker schoonmaken, bijvoorbeeld.

Update: De server van deze organisatie is vermoedelijk overbelast, de website is onbereikbaar. De keuze is voortaan duidelijk: "family first"

Update2: Melanie heeft een flinke slag geslagen, maar ik heb 18 winkels te bezoeken in de periode 1 t/m 15 maart. Tenminste, per ongeluk 2 x dezelfde Bijenkorf aangeklikt. Ik heb 3 dagen en lunchpauzes beschikbaar.

2 opmerkingen: