donderdag, maart 08, 2007

8 maart - Internationale vrouwendag!

Eerder deze week las ik dat van er een paar procent meer vrouwen dan mannen in de leeftijdscategorie van 24 tot 35 jaar hoger zijn opgeleid dan mannen.

Fantastisch, zou de maatschappij echt volledig veranderen en de vrouwen net zoveel als de mannen verdienen en dezelfde kansen krijgen?

Ik herinner me de periode dat ik bij Prahep in de klas zat. In de opleidingen tot en met MBA waren we ondervertegenwoordigd, maar toch met meerderen in de klas. In de opleiding voor SPD was ik de enige. Uniek.
Zo uniek dat ik ook absoluut geen stimulans kreeg. Niet op mijn werk, en niet privé, nee studeren doe je in je eigen tijd. Ik heb de opleiding niet afgemaakt.
Nu zie ik de overwegend mannelijke collega's 's morgens een uur studeren. Momenteel is een collega vrijwel geheel in de baas zijn tijd werken aan zijn afstudeer scriptie.

Vandaag is het internationale vrouwendag , en wat haalt het nieuws:
"Nederlandse ondernemers zitten niet te wachten op meer vrouwen aan de top. "
Slechts 16 procent van de ondernemers zegt meer vrouwelijke managers in zijn (of haar) bedrijf te willen. Een derde geeft expliciet aan niet meer vrouwen aan de top te willen, en ruim 40 procent maakt het niet uit of mannen of vrouwen op managementposities zitten.

Ik ben benieuwd en ik weet een ding zeker: "Ik ben te vroeg geboren", maar wat een geluk heb ik dat ik in ieder geval toch nog verder heb mogen doorstoten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten