zaterdag, maart 17, 2007

Eindelijk: buitenboordmotor

Mijn broer is naar de Hiswa geweest en heeft zich uitgebreid laten voorlichten over buitenboordmotoren. Na rijp beraad, electrisch of op benzine, is het toch een 2,5.. 15 kilo wegende Honda benzine langstaart buitenboordmotor geworden.

Vorig jaar heb ik een buitenboordmotor via de jachthaveneigenaar gekocht die binnen 12 uur al van de boot af gestolen was. Dit keer heeft mijn broer hem gekocht en het is de bedoeling dat deze motor iedere keer vanuit zijn schuur naar de boot verhuist naar de boot.

We hebben hem vanmiddag uitgeprobeerd. Het ging geweldig op een paar kleinigheden na....
Ik zie mezelf deze motor nog niet in mijn eentje die motor aan de boot hangen en verwijderen.
Probleem 2: De motor moet aangetrokken worden. Ruk aan dat koord. Ja, vele keren heb ik snoeihard aan dat koord getrokken, maar slechts 2 keer kreeg ik dat ding aan.

Mijn broer zei, je moet zus trekken, je moet zo trekken. Het koord vloog uit mijn handen terug aan de motor. Je moet vinniger trekken, sprak mijn broer. Je moet als een bitch trekken aan dat ding. Kwaad werd ik op mijn broer, op die rot motor. Kwaad. Maar dat ding ging nog nauwelijks aan. Later vertelde mijn broer dat hij alleen maar mij zat op te jutten in de hoop dat ik echt vinnig die motor aan zou trekken. Ik zou het later immers ook alleen moeten doen.

Ik geloof het allemaal wel, ik zie mezelf dat ding niet iedere keer in mijn uppie naar de boot brengen. Bovendien is het bij deze jachthaven betaald parkeren en moet ik de motor alleen achter laten terwijl ik mijn auto consuminderend verderop parkeer.

Ik zal al mijn zeilminnende contacten goed moet onderhouden, omdat ik komende zomer geen enkele keer alleen naar die boot ga.

Het was heerlijk op het water vanmiddag. De zon scheen en het was al lekker warm.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen