dinsdag, maart 13, 2007

Oef wat duur de tandarts

Al een aantal jaren hoefde er niets gevuld te worden. De mondhygieniste werd ook verminderd van 1 x per half jaar naar 1 x per jaar.
Ik heb een paar keer pech gehad door een wortelkanaalbehandeling, die mijn portemonnee niet onberoerd heeft gelaten. Het leek wel of kiezen vullen voorgoed verleden tijd was.
Ik snoep zelden, behalve wanneer ik naar Pathe ga. Ik denk dat de vullingen het gevolg zijn van het snoepen daar, iets waar ik moeilijk vanaf kan blijven. Nu kan ik zielig doen en zeggen dat hun uitgekiende marketingstrategie er iets mee te maken heeft, door me voordat ik naar de film kan gaan me langs de snacks en de kassa's heen te loodsen. Maar ik ben en blijf natuurlijk zelf verantwoordelijk.....

Nu was het zover: Twee tweevlaksvullingen en toch maar weer een extra foto, direct af te rekenen na behandeling.
Voor de behandeling was ik blij verrast nog 200 euro op mijn prive rekening te hebben voor de komende 12 dagen. Na de betaling stond ik 40 euro in de min!
Stond, want direct thuis gekomen heb ik geld van de vaste lasten rekening direct naar de prive rekening overgeboekt.

Niet alle kosten krijg ik vergoed van het SIZ. Het verdoven en de blijkbaar noodzakelijke cofferdams, dat lapje, dat de tandarts alle ruimte geeft om te rommelen in je mond, terwijl jij daar met je mond open ligt, die 44,60 euro worden niet vergoed. Van het restant, die 195,40 krijg ik over drie weken 80% = 156,32 vergoed. Ik mag dus zelf 86 euro ophoesten.

Oef, wat is dat snoep dan opeens ontzettend duur. Ik ben er bijna aan verslaafd, aan die zoete fudge, wanneer ik naar de bios ga.

2 opmerkingen:

  1. Vervelend die onverwachte rekeningen, he!

    Ik heb het recept bekeken van fudge en schrok dat dit eigenlijk pure suiker en vet is wat je eet..(ik vind het ook erg lekker, maar kan me redelijk beheersen).

    Toch maar beter een appeltje??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. volgende keer niet meer verdoven dus is echt niet nodig zoveel pijn doet het niet als het gewoon vullen betreft ff doorbijten haah

    BeantwoordenVerwijderen