zaterdag, maart 10, 2007

Te druk

De afgelopen dagen heb ik meer en meer het besluit genomen, dat ik het te druk heb.

Het werk voor de bijverdiensten passen nauwelijks in mijn drukke programma. Ik heb het te druk. Het extra geld is verleidelijk, maar ik moet toch echt iets opgeven.

Het werk, de mantelzorg, de moestuin, vrienden, de interviews . Ik kom nauwelijks aan mezelf toe. Elk moment vrije tijd is gevuld met werk.
Mijn huishouding leidt er onder, ikzelf ook. Ik voel me een slaaf van teveel moeten.

Eigenlijk heb ik bezuinigd op de vrienden. Vandaag maakt een vriendin van me met een aantal mensen die ik ook ken, hier in de buurt een wandeling. Prachtig weer. Wat mag ik vandaag gaan doen? Shoppen, rapporten schrijven.

Ik zal het werk afmaken, maar dan, ga ik meer tijd besteden aan vrienden en lezen. De twee dingen waar ik teveel op heb bezuinigd.

3 opmerkingen:

  1. Ik geef je geen ongelijk.

    Groet. Marie B.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik herken mezelf er wel in! wil je mijn Timemanagementfolder?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Na een aantal hectische jaren en een overspannenheid, heb ik in 2000 besloten het anders aan te pakken. In het weekend staat in mijn agenda zelden meer dan 1 activiteit gepland en doordeweeks wil ik zeker 3 avonden thuis kunnen zijn. Als ik gebeld word en ik degene, van wie het nummer in de display verschijnt, niet wil spreken, neem ik gewoon niet op. M'n antwoordapparaat staat altijd aan, dus dringende boodschappen kunnen altijd worden ingesproken.
    Als er onverwachts een leuke uitnodiging komt, bedenk ik op dat moment wel of ik er gebruik van wil maken of niet.
    Mijn leven is hierdoor een stuk rustiger geworden!

    Maar... dit is natuurlijk mijn persoonlijke manier. Als iemand zich bij een druk leven wél 100% prettig voelt, waarom zou hij/zij dat dan veranderen?

    BeantwoordenVerwijderen