zondag, maart 04, 2007

Wat is de juiste keus?

-Dit weekend ben ik behoorlijk veel uren bezig met bijverdienen, bezoeken van winkels, schrijven van rapporten.
-Ook heb ik nog het interwiewen van mensen en schrijven voor een blad.
-Het schoonhouden van huis en tuin.
-De moestuin.
-Omkijken naar een oudere broer.

Ondanks de drukte vind ik het allemaal wel leuk.
Maar toch bekruipt me af en toe het gevoel dat ik niet de juiste dingen kies.

Wat heb ik niet gekozen dit weekend:
-Een uitnodiging van een nicht om met haar gisteren naar Utrecht te gaan voor het bijwonen van een politieke bijeenkomst. Ik ontving 3 sms-jes, dat ze die en die ook was tegengekomen. Feest na.

-Een feest met eten en artiesten.

Beide uitnodigingen waren voor dingen waar ik geen cent voor hoefde te betalen.

Conclusie:
Ik werk te hard.
Ik zou die uitnodigingen wat meer op waarde moeten schatten.
Afgelopen week teveel avonden weg geweest.

Vandaag moet ik het interview afhandelen en nog naar een verjaardag. Bovendien moet ik de rapporten van de bezochte winkels van gisteren nog schrijven.

2 opmerkingen:

  1. Soms moet je keuzes maken. Ik heb dat vandaag ook. Op mijn werk krijgt vanavond het personeel een diner aangeboden. Leuk, heel erg leuk zelfs, maar ik ga er niet naartoe. Morgen wordt mijn vader geopereerd en ik ga daar vanavond even langs, dat gaat momenteel voor. Ik hoor morgen wel, wat ik allemaal gemist heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je zegt: ben ik veel uren bezig met bijverdienen. Heb je dan al eens kunnen uitrekenen hoeveel de opbrengst per uur bedraagt (maw of je vindt dat het zo bekeken de moeite van de tijd en de inspanning loont) ?

    Groet. Marie B.

    BeantwoordenVerwijderen