vrijdag, november 23, 2007

De gouden Rolex ligt klaar


De gouden Rolex ligt klaar vertelde de gerenommeerde juwelier aan de telefoon, die ik voor een collega opnam, terwijl hij genoot van een vrije dag.
De juwelier was alleen in het bezit van zijn zakelijke telefoon en niet van zijn mobiele telefoonnummer.

Ik vroeg luid en duidelijk aan een paar collega's op de afdeling of zij het mobiele telefoonnummer kenden, omdat bij de sjieke juwelier zijn bestelde en bijgewerkte gouden Rolex lag te wachten..
De collega's kenden zijn telefoonnummer niet.

Terwijl ik aan hem een e-mailtje stuurde kreeg ik de slappe lach. Ik ben meestal een ingetogen mens, maar ik kon er echt niets aan doen. Ik hikte. De man in kwestie heeft geen groot salaris. Onlangs heeft zijn familie hem geholpen, zodat hij een flat kon kopen.
Zodra hij zijn salaris heeft ontvangen, zien wij hem vaak McDonalds broodjes eten. Later in de maand gebeurt dit zelden.

Terwijl ik het mailtje typte, bedacht ik dat ik hem liever leuke dingen zag doen, dan alleen broodjes eten en pronken met een gouden Rolex.

Ik weet nu nog niet wat zo'n horloge kost, maar ik zou liever leven in plaats van pronken. Ik snap deze aankoop niet. Maar ik ben hem niet. Iedereen mag doen wat hij of zij wilt.

Update: Het bleek de gerepareerde Rolex van zijn vader te zijn. Zo zie je maar weer, mijn fantasie was op hol geslagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen