donderdag, januari 03, 2008

13% van ons budget gaat naar groente en fruit

We vinden groente en fruit duur. Toch besteden we daar niet meer dan 13% van ons eetbudger aan, aldus een prijspeil van 2005 en dat is €598 per jaar oftewel bijna 50 euro per maand.
Aan ongezonde dingen zoals frisdrank en snoep besteden we veel meer geld.

Testoordeel groente en fruit:

Tot mijn grote verrassing blijkt dat de smaak van groenten uit de Natuurvoedingswinkel niet beter is, wel ruim drie keer zo duur als bij de goedkoopste aanbieder. Niet iedereen vindt biologisch beter smaken.
Bepaalde producten uit de moestuin vind ik altijd beter smaken. Peen smaakt perfect, alhoewel ik van mijn schoonzus hoorde dat het vooral komt door de grondsoort waarop deze geteeld wordt. Bij ons is dat afgegraven veen, dus klei. De bonen en peulen smaken ook lekkerder. Groenten uit de moestuin kan ik ook lang bewaren. Bewezen is dat biologisch geteelde groenten meer vitaminen bevatten.

Bron: Consumentengids november 2007.

2 opmerkingen:

  1. Ik koop mijn fruit en groente meestal toch wel op de markt, vind ik het lekkerst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @deed ik vroeger ook. Ik ging naar een markt in een wijk waar niet de rijkste mensen wonen. Op die manier spaarde ik flink veel geld uit.

    BeantwoordenVerwijderen