zaterdag, januari 05, 2008

Banken betrapt of banken zijn doortrapt

De stichting Bankrente terug.

Banken vinden dat je geld eerst een dag op je rekening moet hebben gestaan voordat je het uit mag geven.
Wanneer je, net zoals ik, hebt opgegeven dat je niet rood wilt staan op je rekening, dan zou je nooit debetrente hoeven te betalen. Immers je kunt nooit schuld op bouwen.
Dit is een foute veronderstelling. De bank berekent je debetrente en dat kan wel 18% zijn. Nog iets raars, de bank stelt zelf een kredietlimiet vast!!! Ook wanneer jij hebt afgesproken dat jouw kredietlimiet NUL-euro is.

Een leuke manier van verdienen voor de bank. ABN-AMRO spant de kroon, die wijkt af van de richtlijnen zoals ze op internet staan.

Kijk ook naar de uitzending van Vara Kassa van 27 oktober 2007 waarin precies wordt uitgelegd waar het fout gaat.

Ben je ook wel eens getild door je bank en wil je stichting Bankrente terug steunen, dan kan dat door je aan te melden en vijf euro te betalen.

2 opmerkingen:

  1. Ik heb de aflevering van Kassa bekeken. Raar vind ik dat, dus als je op internet kunt zien dat er geld op je rekening bijgeschreven is, moet je er nog een dag bijtellen voordat het geld echt van jou is! Je wordt gewoon bedonderd waar je bijstaat! Ik heb mijn salarisrekening bij de Postbank en daar doen ze dat volgens Kassa niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat heet valuteren en is niets nieuws.Zou jij geldverkeer willen regelen en daar niets voor terugkrijge? Ook internetbankieren brengt kosten met zich mee Jullie doen net of het gisteren is uitgevonden. Ik betaal liever 1 dag voor het geld, dan dat ik er 5 dagen op zit te wachten zoals bij de Postbank. Kijk, die valuteren zg. niet, maar hebben jouw geld gewoon langer in bezit. Geld waar rente op verkregen wordt. Toevallig krijg ik nog een bedrag van iemand die overgemaakt heeft op oudejaarsdag. Het is er nu nog niet.

    BeantwoordenVerwijderen