dinsdag, januari 29, 2008

Ecowoning in aanbouw moet worden afgebroken

Niet de minste superconsuminderaar, Jan Husslage ir. verbonden aan de TU in Delft heeft zijn baan er aan gegeven en is al drie jaar bezig aan de bouw van een ECOwoning.
Drie jaar heeft hij hard gewerkt om de woning af te bouwen en dat is te lang volgens de gemeente Steenwijk. Hij moet de woning afbreken. Zijn buren klagen ook. De taxatiewaarde van hun woningen is gezakt.

Husslage heeft zich bijna 10 jaar lang met een onderzoeksgroep van de TU te Delft onderzoek gedaan naar duurzame energiesystemen in gebouwde omgeving. Deze onderzoeksgroep zorgde voor de Energieprestatienormering (EPN): normen waaraan sinds 1995 gebouwen/woningen moeten voldoen vanuit een oogpunt van energiebesparing.

Toch sneu dat deze man, die drie jaar keihard heeft gewerkt nu moet stoppen. Hij heeft 170.000 euro nodig om de woning af te bouwen. Het lukt hem niet. Momenteel schijnt hij in Spanje te verblijven


2 opmerkingen:

  1. Ik vind het wel sneu. Ik had wel willen zien hoe het verder ging met zijn huis. Maar ik heb wel bedenkingen tegen zijn plek. Hij past volgens mij inderdaad niet zo goed tussen de "normale" buren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Een zonderling met hersens?

    Een leuk project maar niet bij mij in de straat. Ik kan me de reacties van de buren ook wel voorstellen.

    BeantwoordenVerwijderen