woensdag, januari 09, 2008

Mijn vaste lasten gaan in 2008 omhoog

Dit waren de lasten in 2007:
22% hypotheek
2% legio lease
8% Energie, reserve 75 euro, kabeltv
2% abonnementen/overige
ruim 2% - Telefoon. internet + mobiel
14% vervoer, auto- en scooter verzekering, autobenzine, garage, parkline, afschrijving
3% jaarlijkse ongein, zoals WOZ, rioolrecht, verzekeringen enz.

21% eten, uitgaan, kleding enz.
22% sparen

4% uitsparen werkster naar spaarrekening



In 2008 wijzigen de vaste lasten vermoedelijk
door duurdere benzine en
de OZB die ongetwijfeld omhoog gaat en
de hogere onderhoudskosten aan het huis.

Minder uitgaven heb ik in 2008:
Na drie jaar zwoegen heb ik nu eindelijk de woonverzekering (opstal, inboedel en WA-verzekering in een), rechtstreeks afgesloten bij FBTO. Hiermee is mijn tussenpersoon niet blij en doet momenteel errug moeilijk in een koopsom zaak, hierover later meer.

Minder uitgaven heb ik in 2008:
De kosten voor energie zijn omlaag gegaan door zuiniger energiegebruik.
De hypotheekverstrekker vond dat mijn maandelijkse aflossingsbedrag en rente met tien euro omlaag kon.... Ik ben het er niet mee eens, maar ik soms ben ik de communicatie zat.

2 opmerkingen:

  1. Helaas geld dit voor ons allemaal denk ik, 2008 wordt voor iedereen een duurder jaar

    BeantwoordenVerwijderen