donderdag, januari 10, 2008

Politieagent verdient te weinig

Vandaag las ik een interview met een anonieme politieagent. Deze politieman verdient te weinig, namelijk 1850 euro netto per maand.
Hij werkt bij in de bouw. Vanwege dit bijwerken wilde hij alleen anoniem in de krant. Bang voor de belastingdienst.

Ik voel met deze man mee. Al je collega's en alle mensen die je kent. Iedereen komt te weten dat jij en alleen jij er bij moet werken. Brrr, zoiets vertel je toch niet en dan ook nog de belastingdienst, terwijl jij als diender de wet moet handhaven.

Update 8-2-2008: Op de weblog Geen Stijl een artikel met als basis een verhaal in het NRC over de noodzakelijke bijverdiensten voor 10% van het politiekorps (bron politiebond ACP).
Zoals: www.hippekindertjes.nl en Alfons van Toledo met een glazenwassersbedrijf.

8 opmerkingen:

  1. Sorry, maar ik zou me prima vermaken met 1850 netto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het helemaal met Naomi eens!
    Dan zou ik nog eens flink kunnen sparen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als ze een uitkering zouden krijgen piepte ze wel anders of een loontje van een schaufer die rijd op een oplegger wij moeten het met 1320 euro doen met 3personen en klagen help niet hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wou dat ik zo 'weinig' verdiende.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Ik kan niet zien wat zijn vaste lasten zijn. Hoeveel mensen hier van moeten mee eten.
    Ik ben het met jullie eens,volgens mij kun je met wat creativiteit nog wat ruimte vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laat ons eerlijk zijn: hoeveel vrouwen werken er, naast hun man, om wat extra's bij te verdienen? Is het echt noodzakelijk dat zij werken, of is het alleen maar, om een paar keer per jaar op vakantie te kunnen, een ander bankstel te kopen en leuke kleding?

    Het is maar welke eisen je stelt, denk ik, wil je het zuinig aan moeten doen, of wil je, net als anderen, een wat luxer hebben?

    Als ik kijk naar mezelf, werk ik toch eigenlijk vooral voor de extra's. Toen ik nog onergelmatig werkte, mopperden de kinderen wel eens, dat ik 'altijd' moest werken, hoewel het maar 20 uur in de week was. Ik vertelde ze dan, dat als ik niet zou werken, we niet op vakantie zouden kunnen en ze het met minder speelgoed zouden moeten doen. Voor een kind, misschien niet direkt een bevredigend antwoord, maar het is wel waar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is inderdaad niet "weinig", maar ze hebben natuurlijk wel een baan waar veel risico aan verbonden is. Dat mag best wel beloond worden, bovendien zijn ze in verschillende diensten aan het werk. Ik heb een tijd gewerkt bij een grote fabrikant die ook ploegendiensten heeft en deze personen verdienen bovenop hun salaris dan tussen de 30 en 50% extra, vanwege de ploegen.
    Mijn man is leraar en komt bij lange na niet aan dit bedrag, dat neemt niet weg, dat ondanks dat hij niet vrij kan krijgen/nemen door de week, hij alle vakanties van de kinderen wel vrij heeft. Is ook weer wat waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. pahaha ja een gewone flik verdient zoveel omdat deze niet heeft gestudeerd. Een officier die een bachelor heeft gehaald verdient makkelijk 3000

    BeantwoordenVerwijderen