donderdag, januari 17, 2008

Rampzalig woon-werkverkeer


De storm van afgelopen dinsdag was te hard waardoor ik op weg naar huis de hoge brug niet kon nemen met de scooter.
's Morgens, toen de wind nog niet zo hard was, misschien hooguit 'stevig' zag ik fietsers stil staan, of van de linkerkant naar de rechterkant van het fietspad slingeren.
Omrijden via een andere brug, daar ben ik minimaal een kwartier langer mee onderweg, maar is veiliger.

In verband met de appeltaarten voor mijn verjaardag ging ik vandaag met de auto. Op de terugweg stond ik drie keer voor hetzelfde stoplicht de totale rit heeft langer geduurd. Wel lekker warm en droog, dat wel.


Het openbaar vervoer is geen optie, omdat ik over de dertien kilometer durende rit ergens tussen het uur en anderhalf uur onderweg ben. De prijs zijn zes strippen per keer, of ja, ach we hebben nu de 'shit-kaart'.

De persoonlijke chipkaart heb ik in bezit. Vandaag ontving ik het contract, dat voorziet in een automatische incasso, zodra het saldo beneden een afgesproken niveau komt. Nog een laatste handeling is nodig, ik moet naar een servicepunt. Na de berichtgeving van de laatste dagen zie ik hiervan af.

Ach was het maar zomer dan gaat alles prettiger dan met windkracht zeven, regen en windstoten tot 80 km per uur.

3 opmerkingen:

  1. alsnog gelukkige verjaardag !

    Marie B.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog een maandje of twee, dan begint de lente officieel weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Marie B, bedankt

    @Positief, dat is heel positief gedacht. Ik hoop er heel erg op.

    BeantwoordenVerwijderen