vrijdag, januari 11, 2008

Struisvogelpolitiek

Een tijd terug schreef ik over het feit dat niet iedereen het rendement op zijn/haar beleggingen kende. De fondsbeleggers kende zelfs meer dan 70 het rendement inschatten.

Afgelopen maandag vroeg een collega me wat ik nu zou doen met beleggen. Het schoot me te binnen dat ik flink wat puts zou aankopen. Puts koop je als verzekering wanneer je verwacht dat de koersen gaan dalen. Met een put zit je goed wanneer de koersen dalen.

Maar dit advies past niet bij de huidige strategie die ik volg, namelijk beleggingsfondsen.
Hij vertelde me vervolgens dat ook hij tegenwoordig voorzichtiger was en alleen in beleggingsfondsen belegde.
Hij weet dat ik veel weet van beleggen, ooit stond ik breed uit gemeten op de voorkant van een zaterdag katern van de NRC.


Nu een week later kan ik zeggen, had ik maar, had ik maar. Maar ik heb niets gedaan ik heb struisvogelpolitiek bedreven. Dat zal ik blijven doen. Over 10 jaar heb ik heus wel rendement, als er tenminste geen oorlog komt of zo...
Ik kijk pas weer naar mijn effectenrekening aan het einde van de maand, wanneer ik mijn spaarsaldo weer ga noteren, hier op dit blog.


Dit is de grafiek van de AEX van deze week:

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen