woensdag, januari 02, 2008

Wat is de goedkoopste supermarkt?

Nettorama is de goedkoopste supermarkt. In juni 2007 was dit zo en nu nog steeds, aldus de consumentengids van november.

-5% = Nettorama
-3% = Dirk vd Broek, Hoogvliet + Jumbo
-1% = Bonimarkt, Deen, Dekamarkt, Jan Linders + Supercoop
+1% = Vomar
+3% = AH, C1000, Plus.
+5% = Coöp, Polesz + Super de Boer

Groenten- en fruitprijzen liggen niet vast, goed oppassen blijft noodzaak het kan soms de helft of meer schelen.
Super de Boer, Plus en de groenteboer zijn vaak het duurst. De Lidl is niet altijd het voordeligst, de markt is soms voordeliger, alhoewel Aldi en Lidl vaak het voordeligst zijn.

6 opmerkingen:

  1. Zegt de consumentengids ook iets over kwaliteit? Versheid van de producten, resten van bestrijdingsmiddelen, service, productiemethoden van leveranciers, enzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, maar ik dacht, dat is een tweede blog. Die wilde ik vandaag plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat je niet zo veel aan de prijsvergelijkingen hebt, vaak gaat de prijsvergelijking van de consumentenbond over A-merken, die ik toch niet koop en niet over de goedkopere merken die ook in deze winkels te koop zijn. In jouw overzichtje kom ik de Lidl en de Aldi niet tegen, dat zal er mee te maken hebben dat deze winkels geen A-merken hebben, weet je hoe het zit met het prijsniveau van die winkels?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Zuinigaan, zo is het maar net. Aldi en Lidl komen niet voor....
    Toch in de andere log, heb ik het over groenten in de Lidl. Dat scoort hoog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allereerst nog de beste wensen.

    Ondanks het lijstje blijf ik toch bij de Lidl. Ze hebben er niet alles, maar wat ze hebben is goed en vooral... goedkoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Moeke, De lidl loopt in op de Aldi. Nu heeft Aldi nog een groter marktaandeel. Lidl krijgt steeds meer winkels. De verwachting is dat eind 2008 Lidl koploper is van de Duitse prijsvechters.
    Ook een goed,gelukkig en liefdevol 2008.

    BeantwoordenVerwijderen