zondag, februari 10, 2008

Dagstroomtarief in het weekend

Oplettende buren vertelden me vandaag dat de electriciteitsmeter in de hele wijk op dagstroom stond. Dit fenomeen heb ik nog niet vaker meegemaakt, dat wil zeggen, misschien is het wel eens gebeurd, maar heb ik er niet op gelet.

Dat scheelt nogal wat in de portemonnee, immers de wasmachine, de strijk, de oven en de stofzuiger maken in het weekeinde overuren.

Nadat ik de meter gecontroleerd had heb ik het nationale storingsnummer 0800-9009 gebeld. De man aan de telefoon vertelde me dat dit geen storing is, immers ik heb de beschikking over electriciteit en nu vandaag wordt er niet meer naar het goedkope tarief geschakeld.
Maandag om 8 uur kan ik de Netbeheerder bellen.

"Nee, ik hoef me geen zorgen te maken, dit wordt verrekend", aldus Eneco.

Nu is mijn geloof in Eneco niet meer zo sterk. De plotselinge afschrijving, drie dagen nadat ik de eindafrekening voor gaslevering in huis had en daar bovenop nog een niet vermeld extra termijnbedrag voor gemeentelijke belastingen en water, is mijn vertrouwen een stuk minder.

United Consumers, die energie levert via Cogas, kent een uitstekende beantwoording van e-mails.

Nog niet zo lang geleden werd het plaatselijke energiebedrijf overgenomen door Eneco. Het plaatselijke energiebedrijf was enorm klantvriendelijk.

3 opmerkingen:

  1. Nou ja zeg, moeten we dat ook nog in de gaten houden?! Weet jij ook welk gebied dagstroom moest betalen? Eneco zal vast alleen terugbetalen als je zelf reageert?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Klopt, vandaag gebeld, nadat ik precies verteld had, wat en waar, vroeg men of ik alleen dit euvel had gehad. Ik vertelde dat meerdere mensen er last van hadden. Toen werd verteld dat er werd verrekend.
    Geen excuus werd aangeboden. Wel een 0900 nummer bellen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow dat is niet goed zeg. Zal die meter van mij ook maar eens controleren of die om schakelt!
    Hoop wel voor je dat ze hier rekening mee houden met de eind afrekening dan.

    BeantwoordenVerwijderen