vrijdag, februari 15, 2008

De maaltijden die ik deze week at

Deze week heb ik slechts een keer niet thuis gegeten. Wanneer ik elders eet is dat meestal bij vrienden thuis. Zeldzaam eet ik in een restaurant en dat doe ik het liefst niet alleen.

Maandag at ik :
Witte bonen met rookworst en tomatenpuree.
De witte bonen haal ik bij de Turkse winkel. Ik week een hele zak in de snelkookpan en de volgende dag kook ik deze. Vervolgens vul ik een aantal boterhammenzakjes van de Aldi, bind ze dicht en stop ze in de vriezer.
De magere rookworst kwam ook van de Aldi en is in de magnetron in een paar minuten gegaard.
Ik kwam om tien voor half zeven thuis en om even voor half acht moest ik al weer de deur uit.

Dinsdagavond kwam ik net na zes uur thuis. Ik heb het restant witte bonen en rookworst samengevoegd met een zakje peultjes uit de diepvries, die ik maandagavond laat uit de vriezer op een bordje in de koelkast te ontdooien legde.

Woensdagavond heb ik bij een broer gegeten. Zijn eten is even simpel als bij mij. Moestuin, moestuin en moestuin.

Donderdagavond kwam ik om kwart voor zeven thuis, na de wekelijkse boodschappen en at ik gevulde groentensoep, met een rijstevla-toetje.
Woensdag had ik een kleine hoeveelheid gehakt gehaald bij AH en van een deel hiervan gehaktballetjes gedraaid, in water gekookt.
Donderdagavond heb ik een bouillonblokje, soepgroenten van de Aldi, een deel geraspte kaas en tomatenpuree toegevoegd.

Vandaag ben ik thuisik at witlof met uitgebakken spekjes en kaas.
Een kilo witlof in de snelkookpan gekookt. rookspekjes in een glazen schaal op een zachte stand in de magnetron uitgebakken. De hele zaak samen met de rest van de geraspte kaas kort in de heteluchtoven afgebakken.

Wanneer ik had gewerkt, zou die witlof niet de oven zijn ingegaan. De oven gebruik het liefst met nachtstroom een tweede reden om even stil te staan bij het oven gebruik.

2 opmerkingen:

  1. Deze week heb ik ook nogal consuminderend gekookt ivm ziekte. Vandaag had ik hutspot, met pittige gehaktballetjes en magere spekreepjes erdoor. Gisteren had ik een pan erwtensoep gemaakt, vlees afgeprijsd bij AH en nog een liter of 3 ingevroren. Woensdag had ik een restantje babi pangang en kip paniki, met rijst en roerbakgroenten. Dinsdag had ik witlof met ham en kaassaus. En van maandag weet ik het niet meer!

    Mijn vriezer was behoorlijk gevuld, heb laatst minstens 10 zakken roerbakgroenten bij C1000 gekocht toen deze in de aanbieding waren.

    Morgen hebben we een uitje van het werk van mijn partner. De kinderen gaan zelf een pizza maken. Het deeg wordt gekneed in de bbm en belegd met van alles en nog wat. Met zijn drieën kunnen zij daar goed van eten. Voor aanstaande zondag weet ik het nog niet. Jongste zoon is een paar dagen thuis en hij eet slecht, dus maak ik over het algemeen maaltijden die hij graag lust, zodat hij zijn vitamines binnenkrijgt. Hij wil graag rauwe andijviestamppot en dan het liefst met puree uit een zakje.... (blegh..).

    Groet
    Ellen
    MSN Consuminderen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ellen wat een afwisselend weekmenu. Ook nog eens voor veel meer mensen.

    BeantwoordenVerwijderen