donderdag, februari 28, 2008

Eindelijk actie tegen stinkende brommers

Tweetakt brommers zijn stinkdingen, dat klopt helemaal. Eindelijk zijn er plannen om de door brommers veroorzaakte uitstoot van schadelijke stoffen te verminderen. Ze veroorzaken meer uitstoot dan een auto of vrachtauto.

Ik ben blij dat dit probleem op grote schaal wordt aangekaart en ik hoop dat over een paar jaar de nieuwe scooters zijn verbeterd met de daarvoor bestemde technische snufjes.
De tweetakt scooters zoals mijn vorige scooter, de Peugeot Ludix Elegance is super vervuilend.

Vreemd eigenlijk dat tweetakt buitenboordmotoren al een tijd lang niet meer verkocht mogen woorden, maar tweetakt scooters wel.

4 opmerkingen:

  1. Zijn niet alleen stink dingen meest berijders kunnen ook nog niet eens rijden!!

    Je schrikt je dood soms als je de jeugd ziet rijden.

    Maar ben het met je eens goed dat zo dit ook aanpakken want ze stinken soms echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap niet dat de electrische scooters niet worden gepromoot. Volgens mij is dat best wel lekker rijden, geruisloos en tegen een goedkope prijs van stroom uit het stopcontact. Ik ben benieuwd of zo'n scooter nou veel duurder is dan een gewone. Hm...wie weet, ooit...

    Ik lees je weblog sinds kort, interessant! Je zit bij mijn favorieten..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Schuldenvrij, "de jeugd ziet rijden", dat klinkt wel heel erg oud. :-))


    @Patrick en Alinda, Electrische scooters hebben een maximaal bereik van 100 km. Dat is wel een beetje weinig.
    Vandaag heb ik bijna 60 km gereden.
    Dat is 1,5 liter benzine.
    Het zou gekund hebben.
    Gisteren reed ik bijna 50 km.


    Wanneer die scooters nu eens driehonderd kilometer zouden kunnen rijden, en de accu's niet om de twee jaar vernieuwd hoeven te worden, dan is het een goed alternatief.

    Ik ben een kilometervreter, voor anderen is het echt een goed alternatief. Toch zie ik ze weinig tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat de accu's snel moeten worden vervangen, dat wist ik niet. Goed om te weten. De actieradius zou voor mij prima zijn, maar ik ben het wel met je eens dat het niet ver is. En wie weet, met wat wind tegen en bergop rijden, dat je ineens zonder benzi.. eh, stroom staat!

    Maar ik hou het toch in de gaten, want ik vind het wel mooi als ze dit verder gaan ontwikkelen...

    BeantwoordenVerwijderen