woensdag, februari 06, 2008

Goochelen met geld

Het aantal rekeningen dat ik heb is best veel:

- Vaste lasten rekening bij de DSB, met 3% rente en ik kan niet in het rood staan. Maandelijks hevel ik 1/12e deel van de totale jaarlijkse vaste lasten naar deze rekening. Aan het einde van het jaar maak ik de balans op en hevel ik het teveel gereserveerde naar de spaarrekening.
- Girorekening voor privé geld. Zonder rente en met Postbankkosten van 12,50 euro per jaar. Met Postbank kan ik gebruik maken van Ideal, met DSB is dat niet mogelijk
-Spaarrekening bij DSB als opvang voor tekorten vaste lasten, dat is de bedoeling. Door de nieuwe spaarrekening en mijn vrekkerige aard, heb ik te weinig gereserveerd.
-Spaarrekening bij YKB, deze rekening heb ik opnieuw geopend, voorheen ASN bank en verder DSB.
-Effectenrekening bij Alex, waar nu de kredietcrisis een behoorlijk deel heeft doen verdampen. In het verleden handelde ik te veel en verdampte daardoor een groot deel. Ik ben er goed in geld aan de wilgen te hangen.

2 opmerkingen:

  1. DSB? Voel je je daar wel fijn bij? Dat is toch een grote kredietverstrekker...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Positief, inderdaad voelt het niet prettig de DSB. Ik ga voor de drie procent rente op de betaalrekening. Gelukkig werkt Zalm er en dat verzacht een beetje.

    Aan de andere kant hebben alle banken spaargeld nodig om winst te maken. Winst die behaald wordt door het uit te lenen voor een hoger rentepercentage.

    Ik ben benieuwd welke banken achter de reclames voor BKR hypotheken zit.

    BeantwoordenVerwijderen