maandag, februari 04, 2008

Kans op het winnen van een Kymco brommer


Mijn Kymco brommer met een waarde van 1349 euro kun je winnen, wanneer je een goedkopere brommer verzekering bij de Hema afsluit.

De vraag is natuurlijk, hoeveel goedkoper is die verzekering voor mij?
Ik betaal nu per jaar 34,25 euro en de Hema verzekering is 23,74 euro.
Oversluiten levert 10,51 euro op, maar zal ik voor dit bedrag de moeite doen om over te sluiten?

Zal ik??? Misschien, ik ga er over denken. Voor een winst van 10,51 maak ik kans op een brommer. Dat is al gauw meer kans dan een vette prijs bij een staatslot, waar ik geld voor moet betalen. Wil ik eigenlijk wel een polis van een bedrijf waarbij verzekeren niet hun core business is.
Voor 10,51 euro kan ik vijf broodjes Hema rookworst à twee euro per stuk verschalken

Update 11-2-2008: Hema verzekeringen is ondergebracht bij AXA.nl, heeft Hema mij twee keer verzekerd per e-mail.
Axa verzekert voor gewone particulieren geen brommerverzekeringen meer, die kunnen bij Winterthur, dochter van SNS reaal verzekeren.

4 opmerkingen:

  1. Ik zou me voornamelijk afvragen hoe betrouwbaar zo'n hema-verzekering is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel raar dat je dus eerst een verzekering moet afsluiten om dan te zien of je gewonnen hebt??
    Of begreep ik dat verkeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Positief, Verzekeren is niet echt Hema, het kan zijn dat er een andere firma achter zit. Ik verzeker me liever bij een verzekeringsmaatschappij.

    @Schuldenvrij, het zou ideaal zijn voor tieners, die een oude scooter bezitten, of mensen die geen nieuwe brommer kunnen kopen. Je kunt je verzekering elders onderbrengen, in dit geval bij de Hema, lijkt mij, denk ik zo.

    Ik vind de aanbieding aantrekkelijk, maar ik heb net een nieuwe brommer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hema verzekeringen is een volle dochter van Aon verzekeringen, voorheen Bishopsgate. Niet zo heel groot in Nederland maar wel internationaal en staat bekend om de goede service. Lijkt me een prima optie als je een brommer hebt.

    BeantwoordenVerwijderen