zondag, februari 03, 2008

Overwegen start eigen bedrijf

Het verhaal van het ondernemerschap van Hans Breukhoven stond onlangs in het FD. Hij zag kans om synthetische pruiken voor enkele guldens in te kopen en voor 20 - 25 gulden door te verkopen. De handel vlotte.

In hetzelfde FD een succesverhaal van Stephanie Dijkstra, eigenaar van Simply colours, een webwinkel met een bescheiden sortering kwaliteits kinderkleding. Ze zette het met eigen spaargeld op en had na drie jaar een omzet van €3 mln. Veel webwinkels met kinderkleding floppen.
Ze wilde al jaren een eigen bedrijf, maar wachtte het 'juiste idee' af. Bovendien heeft ze ervaring als inkoper en marketeer voor grootwinkelbedrijven.

O wat heerlijk lijkt het me, om je eigen baas te zijn en je niet te hoeven laten commanderen denk ik, wanneer ik deze verhalen lees. Niet zoals nu in loondienst: 'dit gaan we doen, we hebben besloten deze weg in te slaan en jij mag hiervoor de richting aangeven, zolang het eindproduct maar dat is', zoals wij hebben bedacht.

2 opmerkingen:

  1. Eigen baas zijn is natuurlijk leuk maar denk wel dat je er ook veel lasten bijkrijgt!
    Zoals altijd heeft elk voordeel ook een nadeel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt helemaal, ik zie ook liever de goede kanten van het ondernemer zijn, dan dat ik het aantal faillissementen zie, of het afhankelijk zijn van bank, Een slechte werknemer, die je niet kwijt raakt. Nee, geef mij maar een roze wolk.

    BeantwoordenVerwijderen