dinsdag, februari 26, 2008

Zeven procent loonsverhoging


"Wat krijgen we nou", dacht ik vandaag. In deze baan waar ik het sinds kort iets beter naar mijn zin heb, tekende mijn baas vanmorgen, voor een extra periodiek van vier procent bruto per maand.


Vanmiddag las ik een bericht dat de nieuwe CAO rond is. Dit jaar nog eens drie procent extra.
In de nieuwe CAO komt de mogelijkheid om in plaats van de huidige 36 uur, 40 uur te gaan werken.


Tel even mee: vier procent extra periodiek, drie procent algemene salarisverhonging is zeven procent bruto meer.


40 Uur werken, dat vind ik niets, die vrije dag per week daar ben ik dol op. Werken is prima, maar leven ook. De prioriteiten moeten nog scherper gesteld worden, dan zou ik bijvoorbeeld stoppen met dit weblog. Ik vind dit weblog veel te leuk om te doen, ook al zijn er wel eens dagen, dat ik totaal niet weet waar ik vandaag over moet schrijven.
Door de extra verdiensten heb ik steeds meer het gevoel dat ik er wel kom, al blijft het verloren geld zonde.

4 opmerkingen:

  1. "Door de extra verdiensten heb ik steeds meer het gevoel dat ik er wel kom, al blijft het verloren geld zonde"

    Deze uitspraak begrijp ik niet goed, want ik begrijp dat je extra geld wil hebben om je hypotheek versneld af te lossen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Spaarpotje, ik heb mijn hypotheek verhoogd om actief te beleggen en dat geld ben ik kwijt.
    Dat is 80.000 euro over de balk, kwijt.
    Over dit geld betaal ik ook nog eens rente.
    Feitelijk heb ik dus 80.000 euro teveel hypotheek = schuld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! Heerlijk dat je 7% meer gaat verdienen! Hoeveel is dat netto?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Zuinigaan, hoeveel 7% is, weet ik pas in april. In maart ontvang ik de verhoging + 3 maanden * 3% CAO.
    Ik kan de inhoudingen niet berekenen.
    Maar toch een leuk bedrag. Ehmmm, ik verdien meer dan een politieagent. Ik vind het ook heel terecht dat de politie meer geld eist.

    BeantwoordenVerwijderen