dinsdag, maart 04, 2008

De directeur consumindert

De vrouwelijke financiële directeur consumindert, of ze kan niet inparkeren en heeft daarom een kleinere auto.

Glad zou het worden vandaag, verkeersalarm, goed opletten, het wordt glad, las ik gisteren op de weerpagina.
Glad en scooteren dat gaat niet samen en liet ik een plek reserveren in de parkeergarage. (Klinkt lekker hè.) Vanmorgen was het absoluut niet glad, maar de gedachte om lekker warm naar het werk te rijden lokte. De autoruiten krabde ik af, zei gedag tegen een buurman die zijn hond uitliet en reed naar het werk. In tijd maakte het nauwelijks iets uit, maar toch lekker wanneer het buiten koud is.

Vanavond liepen de vrouwelijke directeur en ik gelijktijdig naar de parkeergarage en wat schetst mijn verbazing, ze liep naar een kleine grijze Volvo s30 geparkeerd tussen twee grote niet in het parkeervak passende andere directeur auto's.

Is er eindelijk een vrouwelijke directeur die zich kan meten met haar collega's en dan doet ze zoiets simpels als een kleine auto!!!
Een van haar collega's stapt iedere morgen voor het gebouw uit een auto met chauffeur.

Vanavond had ik spijt van mijn beslissing met de auto te gaan. 55 minuten duurde de 13 kilometer lange tocht. Twintig minuten over 2,5 kilometer. De scooter is een goed alternatief, als ik tenminste niet te hard stormt op de brug en het niet glad is.

Update: Haar auto rijdt op bio-ethanol. Om te tanken moet ze omrijden. Flexifuel viercilindermotor, E85 bio-ethanol (1.8F). Ze heeft geen enkele behoefte aan een grotere auto.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen