zaterdag, maart 01, 2008

Eye-opener in "Kassa" vanavond

De meeste mensen zijn niet beter af met dubbele energiemeters, zo bleek vanavond ik het Vara Kassa programma. Advies om met behulp van de rekentabel te berekenen wat voor jou het beste is

Een woordvoerder van de coöperatieve organisatie United Consumers, de betrouwbare energieleverancier die 0,5 cent korting geeft op stroom door gezamenlijke inkoop bij Cogas, rekende vanavond in het Vara tv programma Kassa voor vanaf wanneer het voordeliger is om een enkeltarief- of een dubbeltariefmeter voor stroom te hebben.

Op de website van United Consumers staat een rekentabel waar je je eigen gegevens van je laatste jaarafrekening kunt invullen. Mijn nachtstroom is 54% en dagstroom is 46%.
In het weekend was, strijk, bak en stoom ik op goedkope stroom. Mijn piek/dal verdeling 46 om 54%. Regelmatig bak ik mijn broden om 6 uur 's morgens. Volgens de rekentabel levert mij dit 64,79 op.
"Als een huishouden zijn uiterste best doet en ervoor zorgt dat 50% van het stroomverbruik in de daluren plaatsvindt, kan een besparing op jaarbasis van ca 40 euro worden behaald. Maar daar moet je volgens van Selms wel je uiterste best voor doen. "

3 opmerkingen:

  1. Mijn piek en dal verdeling volgens deze site is 32% hoog 68% laag, dus ik blijf die meter nog wel even gebruiken zolang het nog goedkoper is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze verdeling kwam uit opo 43% hoog en 57% laag. Er wordt hier nog wel veel energie verbruikt maar ten opzichte van jaren geleden, toen al onze kinderen nog thuis waren is het (mis)verbruik gehalveerd.

    Groet
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Mijn consuminderniveau kan een stuk beter.

    BeantwoordenVerwijderen