maandag, maart 10, 2008

Fijn om Nederlander te zijn

Het kostte me totaal 57,85 euro om een nieuw paspoort te krijgen. De kosten voor een nieuw paspoort zijn tegenwoordig overal hetzelfde. Dat is een stuk beter dan vroeger, toen iedere gemeente andere tarieven had.

48,35 voor het paspoort
9,50 voor de pasfoto zonder lach en zichtbare oren want ik draag geen shawltje.

Voor dit bedrag mag ik me de komende vijf jaar weer overal reizen. Inmiddels heb ik, want o, o wat ben ik oud een stapeltje oude paspoorten vol met stempels. In het laatste paspoort staan voornamelijk Turkije stempels. Je weet wel, waar je tien euro voor moet betalen om het land binnen te komen.
Enkele oudere stempels van mijn bezoeken aan Mozambique, Swaziland en Zuid Afrika sieren het ding.

3 opmerkingen:

  1. Afrika dat continent zou ik ooit ook nog weleens graag willen bezoeken. Maar eerst staan Rusland, Cuba en de VS nog op mijn verlanglijstje om ooit te bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet dit jaar ook nog een nieuw paspoort, anders kan ik niet op vakantie. Zal het geld maar alvast gaan wegleggen denk ik

    BeantwoordenVerwijderen