woensdag, maart 05, 2008

Het geld vliegt uit mijn zakken

Dit jaar is het jaar van het grote onderhoud:

Een virusziekte heeft vorig jaar de natuurlijkte erf afscheiding van Coniferen aangetast. Bruin in plaats van groen. In overleg met de buren is er nu een hardhouten Bhanirai schutting gekomen.

Liever had ik weer een natuurlijke erfafzetting gehad, bijvoorbeeld van klimop en gaas, maar de buren waren hier sterk op tegen. Zij hadden nare ervaringen met klimop in hun vorige huis.

Vorige week is deze schutting geplaatst door de sociale werkplaats groenvoorziening. De buren vonden het eng om langere tijd zonder afscheiding te zitten en bovendien besteden deze tweeverdieners al het werk uit.

De groenvoorziening van de sociale werkplaats is concurrerend met tuincentra, dus zo zijn we er uit gekomen. Aan het einde van mijn tuin, naar het tuinpad heb ik een open ruimte, waar twee beukhagen later een mooie ronding moeten geven.

Aan de linkerkant heb ik een Boskoop druif geplant. Aan de rechterkant komt een makkelijke klimop.
Deze grap gaat echt waar ruim 1.500 euro kosten. Ik heb de factuur nog steeds niet ontvangen, maar ik zie hem rillend tegemoet.

Een andere technische buurman en handige doe het zelver vertelde me dat de natte plek in de gang veroorzaakt werd door een lekke sok. Dat is een geval dat twee koperen leidingen met elkaar koppelt.

De pech is dat deze in het beton steekt en alleen opgelost kon worden door het beton kapot te boren en een nieuwe leiding onder de gang door naar een plek ergens onder in de cv kast naar boven te laten komen.
Jaren terug heeft hij dit bij hem thuis met een zwager opgelost. Bij mij is de loodgieter zaterdagmorgen 1,5 uur en vandaag 5 uur bezig geweest.

De warmteterugwinunit doet het niet meer. Een nieuwe kost tussen de 1300 en 1800 euro. Een motor die kennelijk na 18 jaar nog steeds geleverd wordt kost 395 euro en dan moet hij er nog ingezet worden.

Negen huizen verderop in de straat woont een handige getrouwde doe het zelver, met openlijke soms genante sympathie voor me en soms ook aangemoedigd door zijn vrouw vanavond aangeboden vrijdagavond dit apparaat voor mij te bekijken. Hij denkt aan .... en dat .... kan mogelijk ook het probleem zijn

Had ik net een leuke date met zeilboot voor a.s. vrijdagavond, mag ik me buigen over deze buurman en de warmte-terug-win-installatie.
Wie weet helpt het en kan ik me veel geld besparen.

Het is maar goed dat ik een spaarpot heb opgebouwd, anders is dit een ramp.

2 opmerkingen:

  1. Gelukkig kun je inderdaad terug vallen op je spaarpot!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Ja, gelukkig. Dat was in het begin van dit weblog wel anders.

    De kredietcrises heeft een bres in mijn beleggingen geslagen.:-((

    BeantwoordenVerwijderen