zaterdag, maart 08, 2008

Sociaal netwerk is het best voor consuminderen

Een handige buurman en twee kogellagers zorgden ervoor dat mijn Warmte=Terugwin-Installatie weer werkt.

Geen nieuwe motor van 395 euro nodig. Twee kogellagers en deze had hij nog in voorraad.

Daarna had hij een belastingtechnische vraag, over de werkzaamheden van zijn vrouw. Ik belde mijn broer, inspecteur van de belastingdienst voor bedrijven, en hij kon telefonisch wat meer gerustgesteld.

De belastingdienst komt maandag een steekproef bij hem thuis doen. Zijn vrouw is aangesloten bij een centrale waar wordt bemiddeld in kinderoppas bij iemand thuis. Hij kneep hem. Na dit telefoongesprek is hij wat rustiger geworden.
Hij vindt het leven erg duur. Hij betaalt voor drie personen ziektekosten en de energiekosten bij hem thuis kosten maandelijks 220 euro.
Ik knikte en bevestigde dat het leven duur is. Ik vertelde dat ik de laatste jaren enorm heb bespaard op energiekosten.

Hierna bespraken we de nieuwe bijverdiensten van een achterbuurman die vroeger een geweldige baan had, nu met de VUT is en sinds kort pakketjes bezorgt. Wij vonden het logisch dat de politie meer inkomsten wilden hebben.

Eneco heeft een tijd lang in het weekend wel een puls heeft gestuurd voor weekendenergie, maar iets simpels was kapot en daardoor hebben wij niet één weekend maar meerdere weekenden met dagstroom te maken gehad. Hij had Eneco ook gebeld. Eneco wist het wel, maar heeft de hele wijk meerdere weekenden gewoon dagstroom laten betalen.

3 opmerkingen:

  1. Schuldenvrij levenmaandag, 10 maart, 2008

    Nou dat is lekker van Eneco zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ja, denk je dat Oxxio slecht is. Eneco kan er ook wat van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Netwerken is inderdaad erg consuminderend. Voornamelijk in mijn hobby merk ik daar veel van.

    BeantwoordenVerwijderen