zaterdag, maart 22, 2008

Sorrento en omgeving is geweldig

Sorrento is een prachtige stad waar de winkels ook nog open zijn wanneer het donker is. Ik voel me vrij op straat en de mensen zijn een stuk relaxter en vriendelijker.

Gisteren ben ik naar Pompeii geweest op een 125 cc scooter. Het is een minimum om een steile berg op te komen. Het was gaaf, geweldig.

Ik vrees voor mijn vakantiebudget, volgens mij is die al ver overschreden, maar ik heb dan toch maar gescooterd.

Sorrento kent een echte paas processie, die voorafgegaan wordt door stemmige muziek van een muziekkorps. Een grote hoeveelheid monniken, ik heb ze niet geteld, liepen er in stilte achter aan. De monniken droegen lantaarns met kaarslicht, of wierook, of een vaandel, of een kruis, en nog vele andere dingen die met pasen te maken heeft.

Van hier uit een bezoek aan het dichtbij gelegen schilderachtige kleine eiland Capri een klein aantal kilometer voor de kust van Sorrento gebracht. Dit eiland doet me denken aan de bekende ijssalon Capri in Rotterdam. Vaak vroeg ik me af waar deze naam vandaan kwam, nu weet ik het. De eigenaar van deze ijssalon komt vast van dit mooie rustige eiland vandaan.

Sorrento ligt in een punt, soort schiereiland van Italië. Hier heb ik gescooterd over een bergachtige weg langs de kust. Van hier vandaan overal mooie uitzichten over de weg en de zee.

Veel mensen gaan met de trein een paar dagen naar Rome, maar ik vind het goed. In Rome ben ik al geweest. Gedurende mijn verblijf regent het vaak, in Nederland sneeuwt het. Erg warm is het niet. Ik ben blij dat ik mijn motorhandschoenen bij me had.

3 opmerkingen:

  1. Tja je budget is dan toch al overschreden. Geniet er maar gewoon van. Heel veel plezier nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel fijne pasen, geniet van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen