maandag, maart 24, 2008

Vandaag heb ik een wijze les geleerd

De Indiase vrouw, die sinds tien jaar in Engeland woont en werkt vertelde me dat zij in een veiliger deel van Napels in een hostel logeert. De kamer deelt ze met andere haar onbekende vrouwen.
Hiervoor betaalt ze nog geen 20 euro per nacht. Na een aantal dagen Napels gaat ze in Rome ook in een hostel logeren.

Ze reist op deze manier de hele wereld af. Ik gaf haar groot gelijk, maar ik zag het mezelf nog niet zo gauw doen een kamer delen. Ik ben gewoon een luxe, verwende consuminderaarster.


Momenteel ben ik per diner een bedrag tussen de 20 en 25 euro kwijt, inclusief tip. Een kop koffie kost 2 euro, maar natuurlijk had ik vandaag een plek te pakken waar de koffie 3 euro kostte.

2 opmerkingen:

  1. Even een vraagje, ik heb het idee dat zo'n vakantie flink veel geld kost. Waaruit bestaat het consuminderen op het moment dat je op vakantie bent, maak je dan toch relatief goedkope keuzes? Ga je lopen ipv een taxi nemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Zuinig, goedkoper eten, goedkoper onderdak. Kamperen is een goed alternatief, maar dat lukt nu niet.

    BeantwoordenVerwijderen