maandag, april 28, 2008

De moestuin is nu bijna volledig ingezaaid

In de grote moestuin, inclusief flinke glazen koude kas, die we met zijn drieën onderhouden is het feest.

Alle gezaaide planten die nu wachten om groot te worden. De potten met prei, spruiten, en sinds vandaaag ook courgettes en maggiplanten.Binnenkort volgen de pompoenen.
De aardbeien, de frambozen, bramen, Westlandse druiven maken standaard deel uit van de tuin.

Foto: een deel dat gezien kan worden als 'mijn deel' ->

In mijn deel staan tuinbonen, hoge peulen, lage peulen, penen, pastinaken, snijbonen, snijbiet en straks dan ook courgettes. De maggiplant verhuist naar de achtertuin.

Vandaag heb ik enkele kroppen botersla geoogst. Enkele bloemkolen volgen wanneer ze groot genoeg zijn.

Groente uit de moestuin smaken veel beter. Het is gezellig om met zijn drieën daar te werken. Kortom ik vind het helemaal top, maar ik weet wel dat zonder de hulp van mijn broer ik echt geen moestuin zou hebben.

Wanneer moet ik weer komen, vroeg ik aan mijn broer? Ach, alles is gezaaid, ik geef wel water wanneer dat nodig is. Komt wel goed. Kom maar wanneer je tijd of zin hebt.

Een foto later in het moestuin seizoen-->

2 opmerkingen:

  1. Super, jij hoeft de komende periode helemaal geen groenten te kopen. Ik heb snijbietzaad en majoraanzaad gekocht. Voor achterin de tuin. Ga ik ook zelf wat kweken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Goed zo, snijbiet doet het goed in de achtertuin. Sla krijgt meestal te weinig licht in de achtertuin.

    BeantwoordenVerwijderen