donderdag, april 10, 2008

Huizenprijzen naar beneden aangepast

De kredietcrises heeft alleen invloed op het niet snel verkopen van de huizen, zo hoorde ik in het journaal vanavond. De huizenprijzen zakken niet, de te verwachten prijsstijging is hooguit 2%.

Op Jaap.nl zocht ik appartementen in Amsterdam(centrum) tussen de 225.000 en 250.000.

80 appartementen voldeden aan de zoekopdracht en bij 7 appartementen stond: "prijs aangepast". 8,75% aangepaste prijzen

Exact dezelfde zoekopdracht in Rotterdam centrum zijn in dezelfde prijsklasse leverde 100 appartementen op en hiervan zijn 11 appartementen stond: "prijs aangepast", dus 11% aangepaste prijzen.

Een ding staat vast, in een tijd van prijsstijgingen is er absoluut geen melding "prijs aangepast".

1 opmerking:

  1. Ik hoop dat de huizenprijzen in Nederland inderdaad niet gaan inzakken. Het zou heel vervelend zijn als alle geld dat ik nu in mijn huis gestoken heb, binnen een paar maanden opgelost zou zijn!

    BeantwoordenVerwijderen