dinsdag, april 22, 2008

Limoncello een consuminderig souvenir

Mijn bedoeling was het niet, maar van een vakantiesouvenir heb ik meegenoten. Onverwacht werd de Limoncello een consuminderig souvenir

De overbuurvrouw die tijdens mijn vakantie op mijn huis paste heb ik een flesje citroenlikeur uit Sorrento gegeven. Het is leuk klein aardig geprijsd cadeau geweest.

Toen ik het gaf zei ze, die gaan we samen soldaat maken. Onverwacht nog was het vanavond zover. Samen dronken we de kleine fles leeg.

Het smaakte zoet, maar door de citroen was het toch lekker fris. Ik had verwacht dat het de smaak zou hebben van een grog, maar het was een lekker drankje met 30% alcohol.

Deze likeur wordt in de omgeving van Sorrento gestookt. Overal bloeien de citroenen. Vaak zijn ze bedekt onder een scherm tegen de kou. Tenminste in de periode dat ik daar was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten