woensdag, april 30, 2008

Onderhoud is een ramp - Bijna koud douchen

De Remeha CV die ik enkele jaren terug kocht via Speurders, klemt in de kast.

Naar later bleek heeft het nu failliete loodgietersbedrijf deze cv alleen bekeken, maar niet onderhouden wel een onderhoudssticker op de mantel van de cv geplakt.

Het bedrijf die het klantenbestand overnam, kwam, zag en verdween. Van de WTW had hij geen verstand. De cv mantel kreeg deze loodgieter er niet vanaf.

De volgende via Marktplaats gevonden loodgieter kwam voor een lekkende koperen koppelstuk, en zei: De CV kan ik alleen onderhouden als er van de kast waar deze nu in zit een stuk van hout van de deurprofiel wordt afgezaagd. De WTW die ik heb deed het niet. Ook deze loodgieter wist het niet op te lossen. Een buurman repareerde hem met twee kogellagers. De loodgieter gaf ik informatie mee over deze WTW.

Deze loodgieter kwam en ontdekte, de truc. De cv ketel een beetje achterover drukken, dat kon, daar zaten twee beugels voor. Er hoefde geen stuk hout afgezaagd te worden.Prima, geregeld, dacht ik en nu blijven wat mij betreft die witte kappen er van af. De rode hogedrukketel was kapot en werd door hem vervangen. De WTW kreeg de beste onderhoudsbeurt die hij ooit heeft gekregen. Ruim een uur is hij er aan bezig geweest.

Nu zou je zeggen, alles is perfect. Niet dus, ik heb nu lauw douche water. De eerste paar minuten is het water nog warm, maar dan wordt het water koud. Niet lekker.Wachten is het nu tot volgende week woensdag, dan is het beter.Ik kan hiermee dus ook geen gasten ontvangen.

Deze onverwachte kostenposten, lekkende buizen, WTW en CV hebben mij al 705 euro gekost.
Daarbij komen de houten schuttingen en de nieuwe achteringang van ruim 1500 euro.
Het gedoe met de Eneco in het begin van het jaar.

7 opmerkingen:

  1. Tjonge wat een tegenslag inees, hopelijk gaat het voor de rest goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Schuldenvrij, schreef dit bericht, direct na de betaling.

    Maar ik baal wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt wel pech, jammer!
    Deze klachten had ik ook in oktober vorig jaar. Eerst even lauw water en vervolgens koud water. Toen bleek de pomp stuk te zijn.
    Wat kost een nieuwe ketel eigenlijk? Als je een goed renderende ketel koopt, verdient die zichzelf al vrij snel weer terug doordat je bespaart op gas.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaarrgh! Wat een vervelend verhaal zeg, zeker nu de kosten zo hoog zijn.
    Het klinkt misschien een beetje als mosterd na de maaltijd, maar heb een goede site gevonden waar je offertes kunt aanvragen voor onderhoudsbeurten aan je cv ketel: http://www.cvketel-weetjes.nl/cv-ketel-offerte-aanvragen.html heb daar wel veel baat bij gehad, dus wellicht jullie ook!
    Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad, de kennis over de werking, het gebruik en het noodzakelijke onderhoud van een warmteterugwin-unit in combinatie met een cv-(combi)ketel is te vaak onduidelijk en onbekend. Wij (Qnit) hebben de benodigde kennis en leveren op professionele wijze het noodzakelijke onderhoud in de regio Haaglanden en Westland

    BeantwoordenVerwijderen