zondag, april 06, 2008

Onderhoud, onderhoud en nog eens onderhoud

Dit jaar ga ik nog eens failliet aan het onderhoud. Alle uitgaven komen gelijktijdig.


De man die vorig jaar mijn dressoir vakkundig verfde gaat dit jaar, op mijn verzoek de buitenkant van mijn huis schuren, gronden en opnieuw in de Wijzonol milieuvriendelijke verf zetten. Dit doet hij voor een spotprijs van 450 euro. Ok, vroeger deed ik dit in een paar dagen met mijn zwager en ikzelf.... Mijn zwager is ziek en kan dit helaas niet meer. Ik kan niet in mijn eentje op de ladder staan en ik ben geen held in het lakken van deuren.

Dit jaar wordt ook het jaar van het pimpen mijn geheel gladde, saaie donkerblauwe voordeur. De deurkruk draagt bewijzen van een mislukte inbraakpoging. Die moet vernieuwd worden. Een spionnenoogje is geen overbodige luxe meer. Ik betrap me er op dat ik wel erg gemakkelijk, desnoods ook nog 's avonds om elf uur de deur openmaak, terwijl ik niet eens weet wie er voor staat.


De vertegenwoordiger van Portas vertelde dat even verderop in de straat iemand woont die geen nieuwe voordeur heeft, maar slechts een aantal latjes bevestigde, de deur in twee kleuren schilderde en hierdoor een voordeur heeft met een perfecte uitstraling.
Dit wil de professionele schilder voor mij ook in orde gaan maken. Hij gaat samen met mij die latjes kopen. Door in twee kleuren te verven, lijkt de deur groter en pompeuzer.

Boven de deur komt een 250 euro mooie doorzichtige overkapping.

In Italië kocht ik porceleinen beschilderde huisnummer tegeltjes, die ik wil laten bevestigen.

De totale onderhoudskosten voor schilderen en overige zaken liggen vast tegen de 900 euro.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen