donderdag, april 03, 2008

Schootzeil of TERMOSCUD importeren

Dit is het product dat komend najaar ook in Nederland te koop zal zijn. Het heet Termoscud en beschermt enorm goed tegen de wind wanneer je op de scooter rijdt. De fabrikant is in Italië gevestigd en heet Tucanourbano.
Het leek mij wel wat om dit product in Nederland te verkopen aan de detailhandel en iedere overige scooterrijder, maar zo vertelde de fabrikant me: "uitgerekend begin deze week heeft een Amsterdamse firma het verkoopcontract getekend. Vanaf volgend seizoen is deze ook in Nederland verkrijgbaar".

Lees ook: Wanneer gaan we aan de Termoscud 

De fabrikant vermeldde ook dat zij graag met een reeds gevestigde firma zaken deed en niet met een aspirant verkoper, en daar kon ik het mee doen. Ik was te laat, geen ondernemingsplan, een wild plan.Een particulier met grootse plannen. Het paste wel in mijn kreet "Maximize your income."

In de warmere landen zoals Italië en Frankrijk, maar ook Engeland is het heel normaal om een soort leer/kunststof product bevestigd aan de voorkant van de scooter en voorzien van verzwaringen, waardoor de wind, de regen en de kou buiten blijft.

Op het Kymco forum berichtte iemand dat hij dit schort voor 15 euro maakte. Met dit ding zit hij tot zijn navel uit de wind en dat maakt een wereld van verschil.
In Rotterdam zag ik iemand die een iets te kleine termoscud® had. Hij vertelde me dat het fantastisch tegen de kou beschermde.

De termoscud® is in diverse maten te verkrijgen afhankelijk van het merk scooter. Als de scooter stil staat, dan kun je hem zo leggen, dat het zadel droog blijft. Er zit een metalen oog aan waarmee je hem aan het slot vast kunt zetten.
De kosten zijn 75 euro, wanneer je het zoals ik vorige week kocht bij het Piaggio Service Center te Italië.

Het is een product waar ik achter kan staan, een mooi en eerlijk product dat het zeker goed gaat doen in Nederland. Ik wens de Amsterdamse firma veel succes en ik hoop ooit nog een keer iets anders te ontdekken, waarmee ik flink kan verdienen.

3 opmerkingen:

  1. Toch jammer, had heel leuk kunnen zijn om een eigen bedrijf te beginnen! Succes met de zoektocht naar iets anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Zuinig aan, wie weet, het komt wel goed. Is ook erg veel om dat naast het werk te dcen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor de mensen die op deze site komen via Google de Termoscud is leverbaar in Nederland. Luma is nu de importeur. Bij Piet Hordijk in Rotterdam zijn ze gewoon te koop en te bezichtigen. Op motor-forum staat er meer over. http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/218789/Wanneer-gaan-we-aan-de-Termoscud-1.html
    Het is zeker een aanrader het is echt droog en warm. Het bespaart ook een hoop duur autorijden omdat het de inzetbaarheid van uw scooter vergroot.

    BeantwoordenVerwijderen