maandag, april 14, 2008

Spierpijn door stress

De fysiotherapeut vertelde me vandaag dat de spierpijn in mijn schouders afkomstig is van stress. Niks meer en niks minder, overbelasting door stress. Tijd om op mijn ademhaling te letten. Ik adem teveel vanuit de borst en te weinig vanuit de buik.

Tijdje terug vertelde mijn tandarts me al dat de kwaliteit van mijn gebit achteruit ging. Ik drink voldoende water, poets net zo goed als altijd, toch loop ik op mijn "tandvlees".

Oorzaak: Het werk, het werk en nog eens het werk.
Na de conclusie van de fysiotherapeut heb ik me vast voorgenomen om vooral op mijn ademhaling te letten, me niet gek te laten maken.
Sinds het nieuwe jaar wandel ik in de lunchpauze al even buiten, om afstand te nemen van het werk. Het lukt me tegenwoordig steeds beter, om naar buiten te gaan. Toch, ondanks dat ben ik nog te gestresst.

Afgelopen week zag ik dat een aantal collega's advocaten in de arm hebben genomen, om hun werksituatie te verbeteren. De een is het gelukt, de ander heeft een mooie gouden handdruk er uit gesleept.

Ik heb al drie keer gesolliciteerd en mijn CV door een bevriende personeelsmanager een professionele uitstraling laten geven. Een vraag van een incassobureau, of ik voor hen wilde komen werken, heb ik afgeslagen. Mijn ervaringen met Intrum Justitia zijn zo slecht, dat ik nooit, maar dan ook nooit daarvoor wil werken. Dat de salariëring ver achter bleef bij mijn huidige baan is niet de belangrijkste reden om daar niet te willen werken.

6 opmerkingen:

  1. Mmm... geld is toch ook écht belangrijk hoor... Zin om je CV hier te plaatsen? Misschien kun je wel bij Vrekje aan de slag ofzo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe je wel voorzichtig? Overspannen worden lijkt me ook geen feest. Hoop dat je snel rust vind (of een andere baan)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Drie keer solliciteren is nog niet zo veel; jouw baan komt!

    Maar laat je niet gek maken door werk. Dat is het absoluut niet waard.

    Meestal is het niet het werk, maar de mensen op het werk die je gek maken overigens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van die pijn door stress kan ik meespreken, heb het regelmatig in mijn rug daardoor!
    Een ding laat je hierdoor niet klein krijgen en laat het je leven niet beheersen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop dat het je lukt je werksituatie te veranderen. Het maakt heel veel uit waar je zit en of de werkplek bij je past.
    De combinatie tussen mijzelf en de manager waarvoor ik werkte is ook een hele slechte! Veel stress, slapeloze nachten, ergernissen, mijn werk was nooit goed genoeg. Ik deed erg mijn best, sloofde me uit, maar het hielp allemaal niets. Mevrouw de manager was nooit tevreden, complimenten kon ik vergeten! Ik krijg nu per 1 september binnen de organisatie ander werk. Op dit moment werk ik nog wel voor deze manager, maar tot mijn opluchting kan ik binnenkort op een andere plek aan de slag! Ik heb er vertrouwen in en voel me nu al beter! Ik heb gelukkig wel een aantal leuke collega's die mij steunen en dat maakt het dragelijk.
    Vanuit mijn werk is er de mogelijkheid om iedere week een uur ademhalings- en ontspanningsoefeningen te doen. Daar ben ik nu 2 keer geweest. Ook dat doet me goed.
    Lieve groetjes en laat je vooral niet gek maken!
    Zuinig aan

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke make-over van je blog overigens!

    BeantwoordenVerwijderen