donderdag, mei 08, 2008

Altijd pen, sleutel en kam kwijt

Dure pennen zijn niet aan mij besteed. Ooit kocht ik een metalen set en liet hierop mijn voornaam graveren. Zuinig was ik er op. Nu zou het goed gaan. Deze pennen zou ik absoluut, nooit niet kwijt raken.
Het bezit duurde een half jaar.

Mijn besluit was toen, ik koop geen pennen meer. Het is niet aan mij besteed.

Kammen, tegenwoordig gaat het aardig, ik raak er niet meer zoveel kwijt als vroeger. Twee per jaar of zo.

Ik heb maar 1 huissleutel nodig voor de voor-, achter- en schuurdeur.
Deze huissleutels heb ik ruim op voorraad. Ik presteer het om er ongeveer vijf per jaar kwijt te raken.
De laatste week had ik nog maar twee sleutels in bezit. Hoogste tijd om weer eens aan te vullen. Drie heb ik er bij laten maken a 3,75 per stuk.

Het lek heb ik (denk ik) nu boven. De autosleutel, mijn mobieltje, fietssleutel, scootersleutel, die raak ik ook niet kwijt. Daar ben ik automatisch zuinig op.

Vanaf nu heb ik nog maar 1 sleutel in omloop. Deze sleutel heb ik voorzien van een hangertje,dan valt dat toch meer op.
Ik ben benieuwd. Scheelt toch maar weer euro's per jaar.

2 opmerkingen:

  1. En je zult altijd wel weer zien, heb je net een nieuwe sleutel bij laten maken, vind je een week later de oude sleutel terug.
    Zo gaat het bij mij altijd met dingen die kwijt ben. Een jaar geleden was ik mijn mobieltje kwijt, na een maand toch maar een nieuwe gekocht. Toen we gingen verhuizen vond ik mijn oude mobiel weer terug.

    BeantwoordenVerwijderen