woensdag, mei 07, 2008

De autoverzekeringspremie is weer omlaag

De jaarlijkse nota voor autoverzekering van Polis Direct verzekering ontving ik.

Zoals ieder jaar, surf ik de websites van autoverzekeraars af en eindig bij Independer. Dit jaar was er nog een voordeliger die van Budgio, maar dan wel via Independer.

Een aantal jaren terug heeft Polis Direct de deuk in mijn auto, toen ik nog een all risk verzekering had, goed opgelost.

Veel scheelde het niet, op mijn inmiddels 10 jaar oude auto, slecht 14,29.
De beperkt casco heb ik laten vervallen en de pechhulp binnenland heb ik laten bestaan. Deze pechhulp is slechts 47,50 en ik heb hier twee jaar terug een keer gebruik van gemaakt, toen de accu leeg was. De pechhulp arriveerde snel voor mijn huis.

De carkit in mijn auto verbruikte ook tijdens stilstand energie. Die onderdelen zijn er inmiddels uit verwijderd. Het vele scooteren zorgt voor lager onderhoud aan mijn auto. Toch ondanks alles ben ik per jaar aan vervoer 4.500 euro kwijt.
3.400 voor de auto en 1.100 euro voor de scooter.
Dat is 292 euro per maand.
Hierin is 1200 euro afschrijving auto en 832 euro aan afschrijving scooter begrepen.

3 opmerkingen:

  1. Ga ook maar eens kijken of ik die van mij goedkoper kan krijgen dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de tip voor autoverzekeringen. Ik heb een offerte aangevraagd, binnenkort heb ik zowaar een nieuwe auto, en ik ben door de bomen het bos kwijtgeraakt...

    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen