vrijdag, mei 23, 2008

Family first

Na de sollicitatie reed ik snel in mijn eentje 120 km naar de bruiloft. Tegen vijf uur kwam ik aan. Ik ben blij dat ik toch gegaan ben, jammer dat ik de sollicitatie heb laten doorgaan. Het was een foute beslissing.
De enige juiste beslissing is "familie eerst".

Het stel straalde. Het was een warm bad waarin ik terecht kwam. Wat een geweldig stel dat al een paar jaar samen woonde en nu de stap zette. Ik had het eigenlijk tot een paar jaar terug niet voor mogelijk gehouden dat zij ooit nog eens in het huwelijksbootje zou stappen. Zou mijn eigen ongehuwde achtergrond daarin meespelen?
Mijn cadeau was een geldenveloppe met daarin 30 euro. Zou het genoeg zijn?

3 opmerkingen:

  1. Meer dan genoeg. In onze vriendengroep (net zo close als familie) hebben we binnenkort een bruiloft. We geven € 25 de man/vrouw. En dat terwijl we allemaal werken en, naar ik weet, geen van allen schulden hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij is 25,- pp een heel normaal en redelijk bedrag. Ten minste hier wordt dat ook gegeven. Tijdens ons huwelijk (september 2 jaar geleden) heb ik dat ongeveer ook gekregen met een paar uitzonderingen van mensen met veel of weinig geld. Mij maakte het ook niet uit. Het belangrijkste is dat iemand speciaal voor jou komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind 25,00 ruim. Je kent dat gezegde toch wel van dat gegeven paard? Dat je er bent lijkt me belangrijker.
    Jammer dat de sollicitatie niet goed liep. Bij sommige sollicitaties heb ik ook dat ik na het gesprek de baan echt niet hoef, ook al zou de tegenpartij mij willen aannemen.

    BeantwoordenVerwijderen